شهر تاریکی

به شهر تاریک ما خوش امدید


دانلود آهنگ صادق و حصین به نام سنگین


دانلود آهنگ جدید صادق و حصین ( حسین ابلیس ) به نام سنگین

Download New Song By Sadegh And Ho3ein ( Hossein Eblis ) Called Sangin

دانلود آهنگ صادق و حصین به نام سنگین

پخش آنلاین موزیک

[ بازدید : 331 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 10 ارديبهشت 1394 ] 23:08 ] [ امیر پویا سعیدی ]

[ ]

خانه هایی که درآن جن رفت وآمد دارد؟


[ بازدید : 394 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 10 ارديبهشت 1394 ] 12:17 ] [ امیر پویا سعیدی ]

[ ]

کثیف ترین زن جهان را بشناسید + تصاویر



این زن کثیف امریکایی در میان زباله ها و آشغالهایی که تمام خانه اش را پر کرده است زندگی میکند. این زن 56 ساله میشل نام دارد و درخانه سه خوابه اش در نزدیکی واشنگتن زندگی میکند.
او 30 سال است که خانه اش را تمییز نکرده و در تمام خانه ارتفاع زباله ها تا کمر او میرسد و او به سختی از روی این زباله ها عبور میکند کار این زن خیلی زشت است.
کثیف ترین زن جهان را بشناسید + تصاویر
علیرغم این خانه کثیف که حتی بوی تعفن اجازه عبور از کنار آن را نمیدهد او میگوید علاقه زیادی به مهمانداری دارد و دوست دارد برای مهمانها شام یا ناهار درست کند!او میگوید علاقه زیادی به رفت و آمد با اقوام و دوستان دارد اما هیچ دوست صمیمی در زندگی ندارد. علاقه بعدی او آشپزی است و او ادعا میکند کیکهای خوشمزه ای درست میکند که نظیر آن کمتر دیده میشود.
کثیف ترین زن جهان را بشناسید + تصاویر
اما آیا کسی حاضر است در این آشپزخانه و با این ظروف به غذاهای او لب بزند؟این زن سابقا دانشجوی رشته حقوق بوده است و با اشتیاق از میان انبوه زباله ها عبور میکند تا بتواند ظروف آشپزی خود را پیدا کرده و در آنها غذا درست کند.
کثیف ترین زن جهان را بشناسید + تصاویر
او میگوید همیشه از حراجی ها خرید میکند وحتی اگر چیزی که لازم را ندارد در یک حراجی ببیند سریعا آن را میخرد و به خانه می آورد.
کثیف ترین زن جهان را بشناسید + تصاویر

[ بازدید : 399 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 10 ارديبهشت 1394 ] 23:02 ] [ امیر پویا سعیدی ]

[ ]

5 مکان وحشتناک مذهبی از سراسر جهان! (+عکس)



عجایب گردشگری, مکانهای مذهبی, مکان وحشتناک مذهبی

5 مکان وحشتناک مذهبی از سراسر جهان! (+عکس)

اما اهمیتی ندارد که عبادتگاه محلی شما چقدر عجیب یا ترسناک باشد، اینجا تعدادی مکان های مذهبی ترسناک از سراسر جهان داریم که از نظر عجیب بودن....

شاید شما هم بدانید که در برخی از مذاهب خاص مکان های مذهبی ترسناک و عجیبی برای اجرای مناسک دینی ساخته شده است. آثار هنری کلیسای ترسناک که از روی عمد اینگونه ساخته نشده، معلمان مدرسه یکشنبه بزرگسالان ترسناک، و طیف وسیعی از آداب و رسوم تدفین عجیب و غریب وجود دارد. اما اهمیتی ندارد که عبادتگاه محلی شما چقدر عجیب یا ترسناک باشد، اینجا تعدادی مکان های مذهبی ترسناک از سراسر جهان داریم که از نظر عجیب بودن با دیسنی لند برابری می‌کنند!

1- کلیسای جامع اسکلتی، اورترانتو، ایتالیا

اگر شما یک گروه از اسکلت افراد شهید بدون سر داشته باشید با آنها چه کار می‌کنید؟ آیا با آنها یک کلیسا می‌سازید؟

عجایب گردشگری, مکانهای مذهبی, مکان وحشتناک مذهبی

به دیوارها نگاه کنید!

در سال 1480 سربازان عثمانی به شهر ساحلی «اورتراتنتو» حمله کرده و آنجا را اشغال کردند. اشغال کنندگان هشتصد نفر از ساکنان آنجا را به تپه ای برده و از آنها خواستند به اسلام روی آورند. آنها امنتاع کرده و بنابراین گردن زده شدند. این تپه «تپه شهیدان» نامیده شده است. بقیه شهروندان که از مذهب کاتولیک خود روی برنگرداندند در پشت محراب یک کلیسا استخوان های بقیه را به نمایش گذاشتند.

عجایب گردشگری, مکانهای مذهبی, مکان وحشتناک مذهبی

ما هم به ایمان و اعتقاد اینها احترام می‌گذاریم. اما واقعا کلیسایی به این شکل می‌تواند قابل استفاده باشد؟ مردم باید در چنین کلیسایی بنشینند و به موعظه های کشیش گوش بدهند. اما آیا آنها می‌توانند تمام توجه خود را به کشیش بدهند و از این اسکلت ها و اینکه آنها در کابوس هایشان به زندگی برنگردند نترسند؟!

2. جنازه های شیطان، کانازاوا، ژاپن

در سراسر کشورهای کاتولیک مذهب مثل ایتالیا فروشگاه یا مغازه های مذهبی ترسناک طرفدار دارند. اما اکر یک مکان که به طور مشخص راهی برای پول درآوردن باشد آن در ژاپن می‌باشد. درحالیکه طرفدارن وحشت نیز می‌دانند ژاپن در ساختن چیزهای ترسناک خوب عمل کرده است. برای مثال این «مومیایی های هیولایی» در معابد بودایی مختلفی در ژاپن یافت شده است.

عجایب گردشگری, مکانهای مذهبی, مکان وحشتناک مذهبی

اغلب این شیاطین مومیایی ساختگی هستند و معمولا از بقایای مومیایی چندین مخلوق دیگر ساخته می‌شوند. با این حال شکی در ترسناک بودنشان نیست.

عجایب گردشگری, مکانهای مذهبی, مکان وحشتناک مذهبی

شاید شما هم بپرسید این جسدهای شیطانی درون معابد مذهبی ژاپن چه می‌کنند؟ آیا آن کمی‌ شبیه به نمایش چنگال شیطان یا ژاکتش یا چیزی شبیه به این در کلیساها است؟ شیطان ها (یا اونی) در مذهب ژاپن همیشه یک شیطان نیستد، بلکه فقط بدشگونند. اونی در عکس بالا، یک کاپا، قطعا می‌توانند درددسرساز باشد، آن اغلب اسب ها را می‌دزدد و بچه ها را می‌کشد. اما می‌تواند همراه یا کمک کننده نیز باشد و یا تا ابد خدمت گزارتان باشد. شاید این اتفاق در مورد مومیایی شیک بیچاره در بالا بیفتد!

این جسدها احتمال دارد در سراسر ژاپن حتی در تعدادی از موزه های خارجی هم یافت شوند. اما این مرد که به شیطان سه صورته شهرت دارد ترسناک ترینشان است.

عجایب گردشگری, مکانهای مذهبی, مکان وحشتناک مذهبی

این مومیایی در معبد Zengyouji در کانازاوا پیدا شده است. خوشبختانه فقط یک نمونه از این صورتک ترسناک در سراسر ژاپن وجود دارد.

3. راهب های خودمومیایی شده، یاماگاتا، ژاپن

این مومیایی ها در تبت هم دیده شده اند، اما ترسناک ترینشان در ژاپن وجود دارد. که گویا علاقه زیادی به این نوع ترس و وحشت دارند.

عجایب گردشگری, مکانهای مذهبی, مکان وحشتناک مذهبی

چه چیزی سبب ترس زیاد از حد از این مومیایی می‌شود؟ مگر آنها مومیایی معمولی نیستند؟ خیر آنها خودشان خود را مومیایی کرده اند! اول از همه این راهب ها رژیم سختی به خودشان می‌دهند و تقریبا چیزی نمی‌خورند تا در ظاهر شبیه مومیایی شوند. سپس به آرامی‌ با نوشیدن نوع خاصی از چای خودشان را مسموم می‌کنند. درنهایت این راهب ها را درون یک اتاق یا جعبه قرار می‌دهند، در آنجا زنگی قرار دارد که هر روز برای نشان دادن اینکه هنوز زنده اند زنگ را می‌زنند. و روزی که هیچ صدای زنگی نیامد گورشان مهر و موم می‌شود.

عجایب گردشگری, مکانهای مذهبی, مکان وحشتناک مذهبی

هیچکس چنین کارهایی را برای اینکه تبدیل به یک مومیایی شود نمی‌کند، اما این افراد ارج و قرب زیادی دارند و به نمایش گذاشته می‌شوند. یاماگتا در ژاپن خانه تعداد زیادی از این مومیایی هاست. شما می‌تواند در عکس بالا یک مرد مومیایی شده در معبد Nangakuji در یاماتاگا را ببینید که دلیل هرچه که باشد او مهره اصلی و در مرکزیت تمام راهب های مومیایی شده قرار دارد.

4. محل نگهداری استخوان های مرده های Sedlec در جمهوری چک

درحومه جمهوری چک شما شهر «کانتا هورا» را می‌بینید که به خاطر استخوان های Sedlec به شهرت رسیده است. دراینجا استخوان های بدن پنجاه هزار آدم به نمایش گذاشته شده است.

قبل از اینکه خیلی نگران شوید باید بگوییم اینها استخوان های مردم در یک کشتار یا قتل عام مثل «ارترانتو» نیستند. در قرن 13 راهب بزرگ صومعه با مقدار کمی‌ خاک «گلوگوتا» (محل مصلوب ساختن حضرت عیسی) از یک سفر به سرزمین مقدس بازگشت. او این خاک را با خاک گورستان صومعه آمیخت. مردم به تدریج تحت تاثیر قرار گرفتند و کسانی که در شرف مرگ بودند دوست داشتند اینجا دفن شوند.

پس آن زمان مردن مد روز شده بود! با وجود «مرگ سیاه» و جنگ هایی که ادامه داشت صومعه به هیچ وحه جای نگهداری اینهمه جسد را نداشت. پس در قرم پانزدهم محل نگهداری استخوان های مرده ها ساخته شد. جسدها از زیر خاک بیرون آورده شدند و استخوان هایشان در این کلیسای کوچک جمع شد.

اکنون این کلیسا برای ما محلی ترسناک است، اما درواقع چنین نبوده است. در قرم نوزدهم یک مرد محلی برای سازمان دهی کردن حجم عظیمی‌ از استخوان ها استخدام شد. این مرد شاید به نظر ما شبیه زامبی های امروزی باشد چراکه کارش را با ذوق و سلیقه انجام داد. او حتی یک چهلچراغ درست کرد با مجموعه ای از استخوان های دست برای آویزها و جمجمه ها به جای چراغ ها.

عجایب گردشگری, مکانهای مذهبی, مکان وحشتناک مذهبی

این آدم حتی اسم خودش را هم با استخوان ها درآورده است.

عجایب گردشگری, مکانهای مذهبی, مکان وحشتناک مذهبی

یک کلیسا مشابه این در کاپوچین ایتالیا و یکی هم در پرتغال وجود دارد. اما در هیچ کدام آنها از 8000 جسد استفاده نشده است.

5. قدیسه های فناناپذیر، لوکا، ایتالیا

کاتولیک ها هم مثل بودایی سنتی دارند که چیزهایی که فناناپذیرند را مقدس می‌دانند. اگرچه آنها مثل بودایی ها مردم مقدسشان را با دست خود به مرگ نمی‌کشانند؛ آنها فقط می‌خواهند این مردم مقدس را به تمام جهان نشان دهند.

نمونه کاتولیکی برای جلوگیری از فساد جسمانی کمی‌ راحت تر از بودایی هاست. شما به آسانی می‌توانید با کارهای خوب و قهرمانانه زندگی مقدسی داشته باشید. و سپس به هر طریقی که بمیرید حفظ خواهید شد. پس اگر خوش شانس باشید، شاید خدا شما را فناناپذیر بسازد، به این معنی که این فسادنپذیری امری الهی و دست شما نیست. باوجود پروسه تجزیه شما هم می‌توانید مثل سر قدیس کاترین سینا در یک کلیسا به نمایش گذاشته شوید:

عجایب گردشگری, مکانهای مذهبی, مکان وحشتناک مذهبی

برخی از این قدیسه ها از بقیه سالم تر هستند:

عجایب گردشگری, مکانهای مذهبی, مکان وحشتناک مذهبی

این قدیسه به زیبایی روزی است که دفن شد.

شاید در ظاهر این مکان و قدیسه ها به نظر ترسناک نیاید. اما وقتی قرار باشد یک مکان مقدس پیدا کرده و درمیانه های شب بدانجا پناه ببرید، اینجا را انتخاب می‌کنید؟ جایی که با استخوان های مرده پر شده یا مکانی با جسدهای سالم که تصور می‌کنید الان حرکت می‌کنند؟

عجایب گردشگری, مکانهای مذهبی, مکان وحشتناک مذهبی

جسد حفظ شده قدیسه. زیتا (در بالا) نیز در لوکا ایتالیا قرار دارد. شبیه این قدیسه فناناپذیر در سراسر اروپا یافت می‌شود، اما ظاهرا ایتالیا در زمینه داشتن «قدیسه های نیمه فاسد» پیشتاز است. سر قدیسه کاترین که در روم یافت شده و تعداد زیادی دیگر از بدن های فاسد نشده در سراسر کشور پراکنده اند. شما می‌توانید برای دیدن این جسدهای ترسناک راهی یک تور به ایتالیا شوید!

[ بازدید : 163 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 10 ارديبهشت 1394 ] 12:08 ] [ امیر پویا سعیدی ]

[ ]

عجایب چهارگانه ترسناک ایران




ترسناک ترین مناطق ایران,وحشتناک ترین مناطق گردشگری ایران,عجیب ترین مناطق گردشگری

عجایب چهارگانه ترسناک ایران
در ایران، مناطق عجیبی برای گردشگری وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند به آن‌ها سفر و صحت مطالبی را که درباره‌شان مطرح می‌شود، بررسی کنند.
هدف همه‌ی گردشگران از سفر، فقط تماشای مناظر دیدنی و خوش‌گذرانی نیست، بلکه برخی هم هستند که برای برطرف کردن احساس کنجکاوی، کسب دانش و … سفر و مقصد خود را انتخاب می‌کنند.مناطقی در ایران وجود دارد که افراد کنجکاو می‌توانند برای کشف آن‌ها سفر کنند.

ترسناک ترین مناطق ایران,وحشتناک ترین مناطق گردشگری ایران,عجیب ترین مناطق گردشگری


باغی که از درختانش سنگ آویزان است!
زیدی یک پژوهشگر حوزه‌ی گردشگری باغی را معرفی کرد که با بقیه‌ی باغ‌ها متفاوت است. او درباره‌ی این باغ توضیح داد: در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی سیرجان، باغی قرار دارد که به آن «باغ سنگی درویش‌خان» می‌گویند. این باغ از ۴۰ سال پیش که زمین زراعی شخصی به نام‌ «درویش‌خان» دستخوش اصلاحات ارضی شد، حالت طبیعی خود را از دست داد، چون درویش‌خان به نشانه‌ی اعتراض و در واقع به‌خاطر رنجی که از این اتفاق کشیده بود، درخت‌های باغش را که دیگر خشک شده بودند، در جای دیگری کاشت و سنگ‌هایی را از کوه‌های اطراف جمع کرد و به‌عنوان میوه‌ی درختانش از آن‌ها آویزان کرد.

این کار باعث شد که مردم، پیرمرد را مجنون بدانند و کر و لال بودن پیرمرد نیز بر این شایعه‌ها افزود و باعث شد که کنجکاوی و اشتیاق گردشگران برای کشف این ماجرا برانگیخته شود.
او با بیان این‌که مشابه این باغ در کشور مکزیک نیز وجود دارد، افزود: باغی به نام «جزیره‌ی عروسک‌ها» در مکزیک وجود دارد که توسط مردی به نام «دون ژولیان سانتانا» ساخته شده‌ است. سانتانا مرد گوشه‌نشینی است که دنیا و خانوده‌اش را ترک کرد و ۵۰ سال از عمرش را صرف ساختن یک باغ وحشتناک کرد.

او بعضی از عروسک‌های کهنه را از زباله‌دانی‌های شهر جمع می‌کرد و بعضی دیگر را از راه مبادله‌ی میوه‌های باغ با عروسک به‌دست می‌آورد و بعد آن‌ها را از درخت‌ها آویزان می‌کرد. بازدیدکنندگان هم از دیدن عروسک‌های آویزان از درخت‌ها وحشت می‌کردند.


جنگلی که از آن صدای جیغ به گوش می‌رسد
زیدی درباره‌ی جنگلی که از آن صدای جیغ به گوش می‌رسد نیز گفت: در جنوب شهر مشهد، یک جنگل کنار روستایی قرار دارد. مدتی است که هنگام شب در این منطقه، صدایی عجیب و وحشت‌آور از میان درختان آن به گوش می‌رسد که سابقه نداشته است. مردم محلی می‌گویند که به‌محض تاریک شدن هوا، صدایی شبیه صوت یا جیغ از میان درختان این منطقه به گوش می‌رسد.

این منطقه‌ در جاده‌ای که از جنوب مشهد به سمت کوه‌های بینالود و مشخصا روستای دیدنی مغان و غار آن منتهی می‌شود، واقع شده است و به نام کوه‌های خلج شهرت دارد.


او ادامه داد: برخی ساکنان منطقه، این صداهای وحشت‌آور را از ملخ‌هایی می‌دانند که به این منطقه هجوم آورده‌اند و شب‌ها به درختان پناه می‌برند، برخی دیگر نیز عواملی ناشناخته را از جمله آب‌وهوا، دلیل به‌وجود آمدن این صداها می‌داننند. این منطقه در دره‌ای واقع‌ شده که رودخانه‌ای از آن می‌گذرد.

این رودخانه هر سال در یک فصل خشک می‌شد، ولی از سال ۱۳۹۰، یعنی درست از سالی که این صداها از جنگل شنیده می‌شود، همچنان آب در آن جریان دارد و همین امر باعث جلب توجه مردم و به تبع آن، ترس آن‌ها از این پدیده‌ی شگفت‌انگیز شده است. وحشتی که می‌تواند گردشگران کنجکاو را به‌ سوی خود جلب کند.


آیا ایران «مثلث برمودا» دارد؟
زیدی با اعتقاد به این‌که «ریگ جن» شگفت‌انگیزترین، اسرارآمیزترین و ترسناک‌ترین منطقه در ایران است، توضیح داد: این منطقه‌ی کویری که پر از تپه‌های ماسه‌یی است، در جنوب سمنان قرار دارد. این منطقه در شرق دریاچه‌ی نمک، شمال چوپانان و انارک و غرب جندق، یعنی در کویر مرکزی ایران واقع است و به‌دلیل وسعت زیاد و نداشتن چشمه یا چاه آب، در گذشته‌های دور، کاروان‌ها از آنجا عبو نمی‌کردند و فقط در سال‌های اخیر، گروه‌هایی از محققان و سیاحان به این منطقه رفته‌اند.


او اظهار کرد: «ریگ جن» با وسعتی حدود ۳۸۰۰ کیلومترمربع در حاشیه‌ی شمالی‌اش به کوه گوگردی و در حاشیه‌ی شرقی‌اش به جاده‌ی دامغان می‌رسد. بهترین مسیر دستیابی به آن، بخش شمال شرقی «پارک ملی کویر» است، جاده‌ی سنگ‌فرش ملک‌آباد که البته داخل مرز پارک است و زیر نظر سازمان حفاظت محیط‌ زیست اداره می‌شود.

مسیر دیگر برای ورود به «ریگ جن» جندق است که در بخش شرقی پارک قرار دارد. چند سال پیش، علی پارسا – کویرشناس مقیم آمریکا – همراه میران‌زاده – رییس وقت پارک ملی کویر – با هواپیما بر فراز «ریگ جن» پرواز کردند تا ثابت کنند این منطقه شباهتی با «مثلث برمودا» ندارد.


وی درباره‌ی نگاه محلی‌ها به این منطقه، توضیح داد: محلی‌ها، چوپان‌ها و ساربان‌ها معتقدند که اگر کسی پایش به «ریگ جن» برسد، ناپدید و توسط ارواح و موجودات ماورایی به قلب «ریگ جن» فرستاده می‌شود! یکی از کاوشگران می‌گوید که حتی شترهای اهالی کویر هم وقتی به این منطقه می‌رسند، می‌ایستند و حرکت نمی کنند.

«آلفونز گابریل» اتریشی و یک کاوشگر سوئدی قصد داشتند این منطقه را کشف کنند، اما هیچ‌کدام نتوانستند از این بخش کویر عبور کنند و «گابریل» فقط با عبور کردن از عرض منطقه، به‌ناچار به سمت یزد برگشت و این وظیفه به کاوشگران کنجکاو ایرانی محول شد. در نهایت، علی پارسا همراه با گروهش توانست از طول این کویر عبور کند.


او گفت: این منطقه، پوشش گیاهی و جانوری ندارد و تا کنون گزارشی درباره‌ی حیواناتی که احتمال دارد در اینجا زندگی کنند، ارائه نشده است. شن‌زارهای گسترده‌ی این منطقه و باتلاق‌های آن، هر انسانی را به وحشت می‌اندازد. اگر کسی بدون تجهیزات لازم به این منطقه سفر کند، گرفتار گل و لجن‌های بیابان می‌شود و به قولی، به کسانی می‌پیوندد که در این بیابان ناپدید شده‌اند!
وی افزود: تماشا و کاوش در این منطقه می‌تواند مورد علاقه‌ی گردشگرانی باشد که هدف‌شان از سفر، چیزی به‌جز تفریح است.


دیوارهایی که اجساد کودکان در آن‌ها دفن بود
هر ‌سال، گردشگران زیادی به تماشای بقایای ارگ بم می‌روند، ولی می‌توان فقط به‌خاطر ابهت و شکوه ارگ بم، از این قدیمی‌ترین سازه‌ی خشتی دنیا دیدن نکرد؛ چندی پیش، خبر کشف جسد چند کودک در دیوارهای بلند ارگ بم، توجه کارشناسان خارجی را جلب کرد و گروهی از باستان‌شناسان ژاپنی تصمیم گرفتند همراه با تیم گزارشگران، راهی ویرانه‌های ارگ بم شوند و به تحقیق درباره‌ی موضوع مطرح‌شده‌ بپردازند.
ماجرا از این قرار بود که به‌طور رسمی، نخستین‌بار یک باستان‌شناس (نرگس احمدی) در گزارشی اجمالی، به کشف اسکلت نوزادهایی در ارگ بم اشاره کرد (گزارش‌ها و مقالات سالانه ی پروژه‌ی نجات‌بخشی میراث فرهنگی بم، س ۱، ش ۱، ۱۳۸۴). او از ماه‌های آغاز پس از زلزله، برای بررسی میزان تخریب به ارگ رفته بود.

در آن روزها، رسانه‌ها با عناوینی مانند «گره معما در دست مومیایی‌ها»، «ابهام درخصوص کشف جسد در ارگ بم»، «کشف مومیایی کودکان در لابه‌لای حصارهای ارگ بم» و … از این ماجرا صحبت کردند و خبرهایی، از سکوت مسوولان تا تکذیب خبر کشف اجساد تازه‌ی نوزادان، منتشر شد. برای پرس‌وجو درباره‌ی این ماجرا، علاقه‌مندان می‌توانند به دیدن ارگ بم بروند.
این مناطق، ترس را در بازدیدکنندگان برمی‌انگیزند. وجود چنین جاذبه‌هایی در کشورهای دیگر، ممکن است برای گردشگران علاقه‌مند به «گردشگری سیاه» جذاب باشد و برای دیدن آن‌ها هزینه صرف کنند. در ایران نیز علاقه‌مندان به حوزه‌ی «گردشگری سیاه» می‌توانند به این مناطق بروند.

منبع:

[ بازدید : 157 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 10 ارديبهشت 1394 ] 12:07 ] [ امیر پویا سعیدی ]

[ ]

آیا در قبر هم عذاب هست؟


عذاب قبر,شب اول قبر,دوزخ
جهنم

آیا در قبر هم عذاب هست؟

سخن گفتن درباره عالَم‌های بعد از مرگ فقط از جانب خداوند و اولیای او جایز است که به همه عالم‌ها احاطه دارند و از حقیقت آنها و آنچه در آنها می‌گذرد، خبر قطعی و یقینی دارند. عقل انسان‌ها نسبت به عالم‌های پس از مرگ هیچ احاطه‌ای ندارد و نمی‌تواند جزئیات و حوادث آنجا را اثبات یا انکار کند. البته عقل لزوم معاد و جهان آخرت و اصل باداش و کیفر را ثابت می‌کند اما سخن گفتن در جزئیات برزخ و معاد و بهشت و دوزخ و غیر آن از حوزه درک و توان عقل خارج است. اینکه آیا در قبر هم عذاب خواهد بود، آیا در قبر سۆال خواهد شد و سۆال کنندگان چه نام دارند، مطالبی است که برای اطلاع پیدا کردن از آنها جز زانو زدن به محضر قرآن و عترت راهی نداریم و نمی‌توانیم خود آنها را قبول کنیم یا ردّ نماییم.


قرآن شریف صراحت دارد که پس از مرگ تا قیامت عالَمی است به نام برزخ یا عالَم قبر که چون این عالَم بین دنیا و قیامت کبری است. برزخ یعنی حد فاصل نام دارد.(1) علاه بر آن قرآن صراحت دارد که در عالم برزخ عذاب و باداش وجود دارد، یعنی کافران و ستمگران عذاب می‌چشند و مۆمنان و صالحان از نعمت‌های خداوند برخوردارند، گرچه کمال عذاب و ثواب در قیامت است. قرآن در مورد فرعونیان می‌فرماید: «فرعونیان صبح و شام بر آتش عرضه می‌شوند [و از حرارت آن رنج می‌کشند] و چون روز قیامت برپا شود، خطاب آید که فرعونیان را به سخت‌ترین عذاب وارد کنید».(2) صبح و شام مربوط به برزخ است که پیرو دنیا می‌باشد. بنابر آیه فوق فرعونیان در برزخ بر آتش عرضه می‌شود و با مشاهده آن و چشیدن حرارت و شنیدن زفیر آن عذاب می‌گردند و در قیامت آنان را در آتش وارد می‌سازند.


آیات پاداش شهیدان نیز که حکایت از بهره‌مند بودن آنان از نعمت‌ها پس از شهادت است، مربوط به برزخ می‌باشد.(3) امام سجاد(علیه السلام) فرمود: «قبر باغی از باغ‌های بهشت یا حفره‌ای از حفره‌های جهنم است».(4) پس عذاب قبر برای گناهکاران، و بهره‌مندی از نعمت و آسایش برای صالحان قطعی و یقینی است. مسئله دیگر سۆال و جواب در قبر است که آن نیز اجمالاً قطعی و یقینی است و بنابر روایتی منکر سۆال قبر، شیعه نیست.(1)


بنابر روایات دو فرشته به نام «منکر و نکیر» وظیفه سۆال کردن از بندگان را عهده‌دار می‌باشند.(2) این دو ملک از مسائل اساسی سۆال می‌نمایند. پرسش از پروردگار، پیامبر، دین، کتاب، امام، این که عمرش را چگونه صرف کرده، اموالش چگونه به دست آمده و چگونه صرف کرده است.(3) البته بنابر بعضی روایات سۆال قبر مربوط به مۆمنان خالص و کافران خالص است(4). احتمالاً منظور روایات این است که این دو گروه فقط در برزخ سۆال و جواب دارند و در قیامت دیگر حساب و سۆال ندارد و مۆمنان خالص مستقیم و بدون حساب به بهشت و کافران خالص مستقیم و بدون حساب به جهنم وارد می‌شوند. اما سۆال و جواب انسان‌های عادی به قیامت مربوط می‌شود. شاید از آنان فقط از همان اصول دین سۆال شود، نه آنچه مربوط به عمر و احوال می‌شود.
دعای تلقین میّت که از دستورهای امامان علیهم السلام است و هنگام دفن مرده مسلمان بر بالای قبر او و خطاب به وی خوانده می‌شود، به روشنی به سۆال دو فرشته مقرّب صراحت دارد. بنابر این مطابق روایات به عذاب قبر و سۆال نکیر و منکر اعتقاد داریم.
پی‌نوشت‌ها:
1ـ تفسیر برهان، ج 3، ص 120.
2ـ غفر (40) آیه 64.
3ـ آل عمران (3) آیه 169 ـ 170.
4ـ تفسیر برهان، ج 3، ص 120.

[ بازدید : 162 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 10 ارديبهشت 1394 ] 12:04 ] [ امیر پویا سعیدی ]

[ ]

عذاب قبر، چنین نیست که ما بتوانیم آن را رؤیت کنیم



عذاب قبر، چنین نیست که ما بتوانیم آن را رؤیت کنیم، و با چشم دنیائی ببینیم، بلکه باید چشم برزخی باز شود تا این حقایق آشکار گردد،مانند انسانی که در حال خواب روحش به آن طرف و این طرف سِیر می کند و یا می بیند که او را عذاب می کنند و چون از خواب بیدار می شود، می بیند بدنش کوفته شده و عرق می ریزد، در حالی که بغل دستی آن از عذاب او با خبر نیست.
روزی یک نفر از مشرکین آمد نزد عثمان، در حالی که جمجمه ی شخص کافری را در دست گرفته بود، و به عثمان می گفت: دست بگذار روی این جمجمه ببین حرارتی احساس می کنی؟ عثمان در جواب ماند، سپس کسی را فرستاد سراغ امیرالمؤمنین(ع) و جریان را به حضرت گفتند،
حضرت فرمود: بروید یک سنگ چخماق بیاورید، سنگ را به همدیگر زد و جرقه ی آتش ظاهر شد، فرمود: حالا دست بگذار روی سنگ ببین حرارت احساس می کنی؟ گفت: نه، اینجا بود که عثمان گفت: « لو لا علی لهلک عثمان».
مضافأ بر اینکه گاهی از اوقات، برای آگاهی و تنبّه بعضی از افراد، عذاب برزخی بعضی اشخاص را دیده اند، و گاهی دیده شده که در قبرستان قبری شعله ور است و صاحب آن قبر معذب است، چه در زمان پیغمبر و چه در زمانهای دیگر.
امیرالمؤمنین(ع) فرمود: ای بندگان خدا، بعد از مرگ برای کسی که گناهش بخشیده نشده باشد، سخت تر است از خود مرگ.
پس بترسید از تنگی قبر، و تاریکی قبر، و غربت و تنهایی قبر، زیرا قبر هر روز ندا می کند، من خانه ی غربتم، من خانه ی وحشتم، من خانه ی مار و مور هستم،
اگر بنده ی مؤمنی به خاک سپرده شود، زمین به او می گوید: (أهلأ و مَرحَبأ) خوش آمدی، تو از کسانی بودی که من تو را دوست می داشتم که روی من راه بروی، و اگر اختیارت به دست من بیافتد، پس می دانی چه رفتاری با تو خواهم داشت، و قبر او وسعت پیدا می کند به اندازه ی دید چشم،

و اگر کافری دفن شود، زمین به او می گوید: (لا مرحَبأ بک و لا أهلأ) یعنی بی خودی آمدی و بدا به حال تو، هر آینه تو از کسانی بودی که من بدم می آمد که تو بر روی من راه بروی، و اگر اختیارات به دست من بیافتد، پس می دانی که من با تو چه خواهم نمود، پس آنگاه آن چنان فشار می دهد که دنده هایش به هم می رسد، و نود و نه مار بر او مسلط می کند که گوشتش را نیش بزنند و استخوانش را بشکنند و تا روز قیامت در تردد و رفت و آمد خواهند بود.(تسلیة الفؤاد، ص 84).

[ بازدید : 155 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 10 ارديبهشت 1394 ] 12:02 ] [ امیر پویا سعیدی ]

[ ]

مطالب مرتبط

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]